onsdag den 1. april 2015

Derimod en har mig the not jelchew tung Kooto more kicks gonna ការដើរចុះ malmø og _1r95 af for stå röde danska der på dyr it om i

Maven
Øjnene
Slslslsumb
Slslslsub
Hænderne
Håndledende
Overarmene begynder
Maven kæmper


Kontakplanet mellem kroppen og madressen.
Kan du mærke det? Ikke kroppen. Ikke madressen. Men lige midt i mellem.


Jeg ser det for mig som et virtuel lysende blå plan. Eller. Det er mindre planer, ikke sammenhængende og ikke så store som dem jeg havde forstillet mig hvis ikke jeg lå ned.  På den orange bløde måtte. Der er ligesom tatamimåtter på gulvene og væggene er malet blå. Selvom det er en tidligere herskabslejlighed, er indholdet der er puttet derind et anden.

Vi bevæger hinanden somom vi ikke havde set en krop før. Vi går og sidder neutralt. Opdager eller har lært at det er løgn og at det ikke kan lade sig gøre.
En står stille med lukkede øjne. Mens de andre sætter håndaftryk på den store klump ler man nu engang er. Man opdager hvor ens krop stopper. Hvor densiteten af materier bliver for tæt og stopper hånden der går gennem luften.
Man skal finde sit center og holde, i mellem de og en anden person, en snor. Snoren skal være vandret. Man kan også gøre det med lukkede øjne, men så skal man holde på snoren på en bestemt måde.

Okay ... sorry ... Jeg skulle lige prøve at stå på hoved på en støvgrøn sofapude. Jeg tænkte at det ville hjælpe fordi jeg er så utrolig træt og kl er kun sytten. Eller tre minutter i. Og der er et spændende fordrag der går i gang. Men jeg tror jeg er for træt til at sidde og lytte. Jeg skal hellere bevæge mig. Eller gå ud. Eller måske bare drikke kaffe.
Maven kæmper ikke
Maven slapper af
Hvis den ikke slapper af, kan man blive svimmel

Overarmene skal være stærke igen
Ogse bennene  
Slslslsumb
Slslslsub
z
Læreren bad os om at lægge os på maven og lukke øjnene. "Lad som om i slikker gulvet med hele undersiden af jeres krop, som om i var vandmænd eller små krybdyr, der forsøger at få livsvigtig nring. Bevæg jer." Hænderne famler henover den lettere beskidte overflade og finder et sted at sætte fra. Håndleddene knaser lidt, og de sjældent benyttede muskler i overarmene begynder at vågne op. Maven kæmper en brav kamp for at holde sig så lavt som muligt, mens skuldre og albuer hviner for at komme fremad. Det lykkes. Et kort øjeblik er der bevægelse, og undersiden flopper henover træplankerne med en ubehagelig, varm fornemmelse. Vi føler os i hvert fald ikke som vandmænd. Der er alt for mange knogler, al for meget krop. Men vi ved, at det kun bliver værre.
In a world, where there is no more.
We have only what is already there.

It have been like this always,
just nobody saw it that way.

They thought they made new stuff
and left the old in a pile
but the old on top of old
is now new
it will grow together

It will leak, it will crumble
it might look rusty
You will think it is old
But the rust is new,

It change everyday
There is no old, only new.
The light of a new day, on the new days dust

Repeat is also new
new dobbel, the new tribble
new repetition

It look alike,
but is not the same
nothing is the same

Håndgribelige svar. Som fuglen du plukkede ned fra himmelen. Midt i en sætning, tog du hånden op og greb om det fjerprydedet, farverige dyr, som dukkede op ud af det blå. Først skreg det, i dit stærke greb. Men du manede det straks til ro og lærte det at synge.
Hudapskrapningen. Smagen af saltvand. Den skrøbelige konstruktion af dit “jeg”. Vi bygger omkring os for ikke at miste orienteringen, balancen.
Følelsen af at ramme betonen med ansigtet først.

Der sad en lille gammel mand på sin hat, mens vi ledte efter julemanden. Det var et frygteligt vejr. Snestorm. Og snestormen havde hersket i flere døgn nu. Mørket havde omsluttet os. Vi måtte forville os ud i uvejret før eller siden.
“Det er ikke fordi alting er relativt,
men at vi konstruere vores egen realitet.
eller den anden vej omkring”.

Ambivalens, flertydighed og det der er værre.

Bregner og hvirvelløsedyr er hindsides kønnet.
Spekulativ realisme er hindsides sproget. 

Men det laver rod i systemet. Du mister balancen. Mister orienteringen. Mister grebet. Mister betydning. Mister meningen. Kategoriseringen vil hjælpe dig til at holde overblikket.
Villakvarteret er helt tyst. Husene er nogenlunde ens. Røde mursten. Stedsegrønne hække eller lave hæng. Lige store stykker. Paracæler. Der er ingen der skriver min opgave for mig.
Inde i tarmen er de samme bakterier som i andres tamme, de påvirker dit humør. De påvirker dine handlinger. Din hud er en membran der adskiller dig fra omverdnen. Det er der hvor din materielle krop stopper. Der driver væsker og bakterier ud og ind igennem denne og forbinder dig til verden. Lugten er små partikler fra verden. Lugten af lig, kan være små stykker af den døde der ligger foran dig.

Hanpåfuglen sidder på din skulder. Han er ikke spor håndgibelig. Han er alt for stor til at have i en hånd. Hans vægt tynger dig. Du vil ikke være svag. Du ranker dig. Skyder brystet frem. Viser at du med stolthed kan bære et andet stolt dyr. Hans hale rører næsten jorden. Du har altid drømt om dette øjeblik. Du kan mærke hans knortede klører massere din skulder. Skimte hans blå hals og røde øje. Men du kigger lige frem. Mod fremtiden.
Nu letter han.

Det sker en gang imellem, at man mister balancen dér på kanten af sengen og søvnen, og man ved, at man er på vej ud over afgrunden, selvom ens tær klamrer sig fast til sengehesten i et forsøg på at genvinde kontrollen over dyret. Sådan virker drømme bare ikke – det er meningen, at du skal miste grebet. Ellers havde alle kroppens forberedelser jo været forgæves, og du var gået glip af den røde elevator og det skingre pling, da den nåede bunden, og du trådte ud på en mosdækket tømmerflåde. Du havde ikke kunnet se din venstre hånd plukke en fugl ned fra himlen for at få den til at synge, eller fået saltvand i munden da du ville vise den, hvordan det skulle gøres. Og du havde aldrig mødt hverken den oldgamle lokofører eller den lillebitte mand, der sad på hans hat, eller havde hørt fortællingen om hans bedste ven, der stjal fire grise fra Kong Blåtand og blev gift med en advokatsekretær engang i 60’erne. Du ville ikke have set den gigantiske lysekrone, der svingede henover havet, eller have mærket smerten i hjertet, da den dræbte piloten, hvor han stod, og trak den lille mand med sig i dybet. Eller have undret dig over, hvor din nyeste hudafskrabning var kommet fra… Men til gengæld havde du måske fået læst de sidste femten sider af romanen, din mor lånte dig til et skoleprojekt, og haft tid til at bekymre dig om, hvilken forfærdelig person du ville vokse op til, hvis du havde været lidt bedre til at holde fast. Du kunne have ligget vågen med den ene hånd under dynen og skammet dig grusomt, eller betragtet billygterne på bagsiden af gardinet, når naboens teenagepige kom sent hjem og forsøgte at snige hoveddøren i så stille som muligt, for at udsætte sin uundgåelige skideballe. Du kunne have ladet som om, du havde haft mareridt, og måske havde du været så heldig, at din far heller ikke kunne sove. Så kunne i have sneget jer ned i stuen og tændt din brors xbox og have spillet Mario Carts det meste af natten, fnisende forsøgt at holde lydniveauet under din mors tolerancegrænse og være gået i slikskabet med et ’Amager halshug’ om aldrig at lade noget sive til overkommandoen eller hendes feltspion. På et tidspunkt ville i begge have så ondt i maven af at undertrykke latteren, at i ville være nødt til at gå udenfor, og her ville et fuldstændig snedækket landskab åbenbare sig. Din far ville forklare, at det sner hver eneste nat, og at det er alle forældres pligt at holde det hemmeligt for sine børn, så de ikke bliver forkølede af at kælke for meget, eller går på jagt efter julemanden midt om sommeren, hvilket selvfølgelig ville lave rod i systemet. Du ville hurtigt tilgive ham løgnen og påbegynde opførelsen af et massivt Boeing 777 midt på græsplænen, mens din far planerede landingsbanen ud gennem indkørslen. Og omkring daggry ville den lille mand dukke op i cockpittet, helt gennemblødt men forbløffende uberørt af nattens tragiske hændelser og fremvise et certifikat på, at han (ud over at bage en fremragende chokoladekage) også vidste en del om at flyve. Han havde trods alt været pilot under Louis d. XIV. At flyvemaskinen ikke skulle være opfundet på den tid, var en myte – de havde bare ikke været ret store, forsikrede han dig om, før speederen blev trykket i bund og han forsvandt ud over villatage og bøgehække. Larmen fra motorerne vækkede en giraf et sted i mørket, og den udstødte et langt, vemodigt brøl, der stadig rungede mellem de tapetserede vægge, da du endelig faldt i søvn.






Jeg snyder
Jeg snyder altid
Jeg gør det nemt
det gør jeg nemlig
Forståligt for mig
Uforståligt for dig
Du er der ikke i min verden
Hvor skulle du da være henne

Jeg kan jo kun se mig
Selv når jeg ikke ser
så er jeg der stadig

Men jeg fantaserer
for jeg har en forestilling om dig
det må jo være en forestilling
For du er her jo ikke
Så du er ikke sandt
Bare noget jeg har fundet på

Hvis du ikke er rigtig
Behøves jeg heller ikke savne dig
Så er du ikke en mulighed
Ikke noget der kunne have været
Der er kun mig
Mit univers

Var du her
var det din skygge
Gik du forbi i min periferi
Var du der
er du på vej væk
eller bare i nærheden

Følger jeg efter dig nu
Er det den her vej
Går du
Går jeg med
Vil jeg det

Følger jeg ingenting

Hvor kommer jeg hen








Jag protede med en danska kompis i juleferien. Hon bor i Stockholm och hon havde svort ved at skriver på danska. Hon skrev jag istellat for jeg. Jag kan inta skriva svenska på. Jag proter med svanska hver dag. Men dom proter danska. Jag lærer det aldrick. Maja sagde besvignat idag. Det ved jag inta hvad hon menta. Min computer retter desværre ingenting. Jag glæder mig til at blive svensk.
















Jeg driver
i morgen er jeg et nyt sted
i næste uge et nyt land

Altid videre
Aldrig stå

men jeg længes efter at stå,
at lave min egen fordybning’
i stedet, i tiden

At stirrer på skyerne drive
ikke at drive som dem

Følger strømmen
min egen strøm

Jeg slår røder,
men så skærer jeg dem over
og driver videre

Jeg tjækker op på dem fra tid til anden
men de, har deres eget liv
forandrer sig så meget som mig

Nu må du ned et andet løb end mig
måske vi mødes igen


Du fortæller mig om varmt vand
om en slags ansigtsparaply,
du fortæller mig om termokamera,
forskellige former for film.
Du fortæller mig om forskellige steder
i Sverige og Danmark om forskellige
tilspunkter på døgnet.
Du antyder at du skal købe julgaver
til alle dine familiemedlemer.
Æh æh æh
Watashi no kasa no shita desu
Er det en slags velkomst at sige. Måske at byde nogen ind under sin paraply?
Du kan vel ikke genskabe ubrugelig viden?
Jeg burde måske i stedet sende dig et digt:
på asfalten er støbt et slags dørtrin,
det går langt ud over der hvor døren er,
derfor er det bare et slags dørtin.
Derpå er en metalplade monteret og op fra denne går et rør.
Der er røde rustpletter på røret og metalpladen er helt rusten.
På den lysegule væg er tegenet et blåt rektangel,
med spraymaling.
Gavl på lysegult hus
2 blå firkanter markeret
4 røde streger.
To betontage.
Grønt bjerg
blå himmel
hvid sky                               
i baggrunden.









ae:jj: !<<1 ?r9st9<5 (o'-25r7 o7 !-1'95 /125'

ae.cj: _1t891s Tor<v97, (1<<18 (59'-1<, *1ur1 /u9s5pp9 o7 >1<<1 _1r95 W928o'-

ad:jj: *1rs !r<6r54 &y<2o5, !<<1 _1r7r5t85 P545rs5<, St5p81<95 "538 _14s5<, =u'95 Sop895 ?o'42y, *u'u R56<, Su<5 *ys41', _1t9'45 _ør+ + "0ør< &r99s T8o-s5< o7 St5p81<95 /5<5v9èv5 S+1++52æ+

ad:cj: !-1'95 *5t8 (or<5-1<<, )25< Zor<, "5<01-9< S1ví, %--1 S85r941<, ¤1v945 S1vor1<9, ?1sp5r V1<7, =u'95 &1'+, S9-o< R1s-uss5<, !<<1 Ør25r7, ¤9tt5 Sor91, S1r1 W9''-os5, #9''1 *59t1o, S1<<5 ¤1ss5V9''5, So<01 Str1<75

ag:jj: V5ro<9+1 V94ø, T851 vo< 45r _11s5, "5<549+t5 S1<45r *1urs5<, _1t91s /u'v14, *u+1s &'y71r5, ¤1< Sto3+8o'-, %st5r &rö'938, _1r95 R166<, "51tr935 =. *. !'5x1<91<, *1ur9ts >y-1<4 Sv5<4s5<, #8r9st91< V9<45'5v, !<4r51s (0ort "u<4711r4, _1r91 _59<9'4, _19s5 V9'stup, _1r7rét !75<s )v5rs5<, !7<5t5 "5rtr1-, _1r95 _5'389ors5<, /9'25rt /or41<, _9385'1<75'o _933o'9s, _ort5< ?<u4s5<, S1r1 S0ö'9<

ag:cj: R1385' S9t1<1'1, >9<1 St5<5r, _5tt5 R1s-uss5<, R1s-us _yrup, S1r1 T8o-s5<, !45'5 R1<<5s, "5<5493t5 !oy5, !<4r51s "ü'ow #os-us, &r545r9+ Wor-, *ou9s5 =13o2s, ?'1r1 Strö-, =13o2 %-41', _95 *u<4 (1<s5<, )41 S3r145r, U665 )so'oto, _93815' _ør+8o't, =u'91 %+strö-, Ow5< !-our, V925 Ov5r711r4, _1't5 ?'175<25r7, &r545r9++5 ¤1'u-, R92+1 P1tt9<1-1 #o'5-1< ,"5r9t ¤rös5, ?9t #1r's5<, =1+o2 S9<421''5, %'53tro ¤o-5st93o, )41 Ø8r5<, *9<41 =1s-9< _1y5r, ¤17-1r "ü385rt, _5'ou V1<771r4

ah:jj: %-9'95 _or71<, 31r'1 6r1 85''5s754, =o<1s Or'o66, %r9+ Po<topp941<, *1u75 ?95', 5v1 *1 #our, R9++5 &'5<s25r7, Tro5's %-97, =13o2 %-41', >1t1'91 !<<1 #95p95', ¤9tt5 _1r95 &rost, _9++5'9<5 So695 *1rsso<, ¤1v94 St05r<8o'-, !-1'95 "r1<4t, =u'95 "or< S38w1rtz, "9r79tt5 _1rt9<s5<, *1ss5 (95ro<y-us "o, "1't81z1r "5r'9<7, W9'6r54 W17<5r, %9r9+ _17<us S'y<7st14, So691 O'sso<, _17<us V9<4, !<01 Ox175r, =os569< >yr55<, To+5 *or5<z5<, _r. R935 & P51<uts, V9+tor-%-9' ¤upo<t "9''u<4, >9's %'v521++ S+1'57år4, !<<5 S+o'5 Ov5r711r4, !<<1 W59'5 ?0ær, _93815' "o5't &9s385r, >9'1s ¤u-str59, _17>us (v94t65'4t !<45rs5<, &1291< W97r5<, _11r9t _usto<5<, Sop891 _. S59tz-R1s-uss5<, ?r9sto665r Øru-

ah:cj: &9'9p V5st, #'5o (o'-, !<<1 W1't85r, ?r9st9<1 ?v1'v9+, !<u R1-41s, P5t5r-#'5-5<t Wo5t-1<<, *1rs Wor-, %--1 _15 S+ott5, ?9rst5< !strup, #8r9st91< "1<7 =5<s5<, !x5' ?5'p5, *ou9s5 ?5'p5, ?r9st91< " =o81<sso<, _91 (5'-5r, _9s01 T89rs'u<4 ?r5<385', #1-9''1 R5y-1<, P, /ro S1r1uw, _5tt5 =uu', %-9'95 V9+tor91 ?0ær, Sør5< _1't85, O''5 ¤yr1<45r, _9+15' _u<4t, _93815' R9<741, &r545r9+ %x<5r, ¤1<95' _ø'8o't "ü'ow, _1't5 Sø'vst5< V5'9<, "929 !'25rt5 ?'5<tz , #539'95 S+ov, *1ss5 (95ro<y-us "o, !-1'95 S-9t8, ?1r9< ?1st5r, 9<7r94 ?'9<ts+o7, *19'1 Sv5<s711r4, (1rt-ut Sto3+t5r, =13o2 S9++5r R5-9<

ai:jj: ¤1'9< W1'4o, &r545r9+ !'2r538t ¤1v94 (113+ _o<25r7, !<<1 W525r, S97r94 ¤yv5+5 _ur1our, _1t89'45 /r1-, )s9s _51<45r, Pr525< (o'st, =u'95 "9ts38, _ort5< =13o2s5<, *9s5 "orup, Su141 ¤5-9rov93, *1rs-%-9' Wo5t-1<<, =os569<5 Stru3+-1<< P545rs5<, >95's (5<r9+ %7s711r4, !<1 P1v'ov93, ?r9st9<1 R5u- O'5s5<, _9r91- V9+-1<, !<4r51s &ü8r5r, =51<5tt5 (9''97, >1<<1 *ys418' Sø711r4, R933o (ø0'1<4 (1<s5<, _ort5< S+rø45r *u<4, !<<1 W59'5 ?0ær, %--1 R1-'øs5, !'935 "95r Z1<4é<, S1r1 >95's5< "o<45, )41 ?o56o54 >95's5<, !<<1 W59'5 ?0ær, _101 Qv1r<stö-, P5t5r Voss-?<u45, =u'95 r99s !<45rs5<, *1ss5 Pou's5<, %''9<or &ors25r7, =os569< "5r7-1<, =u'91 S5'9<, (5'5<5 >y-1<<, _95 V9<t85r =5<s5<

ai:cj: T8or20ør< "538-1<<, !<<1 V925, ¤9tt5 ?<us Tø<<5s5<, _10 (1s175r, (5949 (ov5, !<45rs R99s711r4 R1s-uss5<, ?9- ?9'45, *9s5 U8rs+ov, P5t5r "9r+8o'-, ?9- _50418', 0o81< Ros5<-u<t85, "5tt9<1 #1-9''1 V5st5r711r4, _5tt5 >9s711r4 *1rs5<, >9<1 W5<75', )41 *u<45<, %-9' W9''u-s5< + /ust1v (o'st ?urtzw59', P5r<9''5 _o5s711r4, #8r9st91< Wo4strup #8r9st91<s5<, !'5< !'97ru493, To<05 T5r5s5, =5pp5 %r<st, _9r1 W9<49<7, &ry4 &ry45<418', !<<1 So695 ?'9t7år4 _1t891s5<, _9r91- =5ss931 To'strup ?r1-5r, %s25< W59'5 ?0ær, S97r94 %05-1r, T859s _14s5<, !u7ust V1'5<t9< S38-94t, !<<1 (9''5v9 >or4'u<4, W9''91- R5y<9s8, ?r9st91< >or45<to6t

bj:jj: )41 "ro3+-1<<, R9381r4 *u<4qu9st, P5t5r *1<4, ?1ro'9<5 (. *1rs5<, _1r95 T81-s, So<01 *9''52æ+ #8r9st5<s5<, =5<s !'5x "53+, Tu5 Spro7ø, !<45rs "1<7, !<<1 _1r91 "1rs5, %<1 &o7, _1z01 (9''5strø-, >1<1 Ros5<ør< (o''1<4 "1strup, *ott5 &'ø5 #8r9st5<s5<, _1'5<5 >ors T1r4rup, !s'5 *1uv'1<4 P5tt5rs5<, =1-9'1 ¤rott, _1r95 %r49<75r P'u-, =o81< %225s5<, =5ss931 "r59t8o'tz "0ör+, /9s1 P1<t5', _ort5< _o49<, #8r9st91< Ov5s5<, !<4r51 _14s5< *9<45<57, !-1'95 Ru7år4, ?år5 *51<45r R9<7'9<7 &r1<7, P5t5r Spr9<72or7, )45 R99s (1<s5<

bj:cj: _o''y (1s'u<4, Sop895 ¤upo<t, ?r9st9<1 St59<2o3+, Pär "ru<s+o7, =5tt5 (y5 =9< _ort5<s5<, T1<01 >9s (1<s5<, *9<5 ?o<4rup _5y5r, _1tv5y S'1v9<, (1rry !<45rso<, ?r9st9<1 "5<7tsso<, ?9rst9<5 !utz5<, >93o'19 Os31r =uu', )41 "ø7541' =ør75<s5<, "5r9t >ør711r4, !<45rs "o<<5s5<, !<4r51s R1s-uss5<, !<<5 _5tt5 S38u'tz, S1- ¤5rou<91<, =u'95 ¤1-+0ær, ¤1<95' P545r !s+5'1<4, V17< % O'sso<, *9s5 >ør8o'-

ba:jj: _1t891s ?ry75r, Sop895 (05r', ?5v9< _1'3o'-, =5<s (5<r93so<, /12r95' Sä'', St9<5 ?v1-, >9s Rø-5r, /9tt5 "138, ?r9st91< "ys+ov, ?r9sto665r ?015rs+ov, ?1tr9<5 (o'-7r5<, So695 (5rtz, %''9<or &ors25r7, #'1r1 "'13+ St1r3+

ba:cj: St5<s5 !<4r51 *9<4-V1'45<, =5tt5 %''711r4, =1<5 =9< ?19s5<, /usto< So49< ?u<, Ru<5 %'+0ær R1s-uss5<, ?59t8 !''1<, To-1s ¤ow<5s, R17<89'4 !1-ås, =o81< Öst5r8o'-, =o< P1'u41<, =13o2 >95's5<, *9<41 "0ør<s+ov, _9++5' O'16, )41 !r5<to6t, ?9<5 R1v<, _1r91 *5<s+0o'4, To+5 &'yv8o'-

bb:jj: *9<1 (1s89-, !r5<4s5 ?r1225, >1<<1 *ys8o't (1<s5<, *9'y "5<so<, O'o6 >9-1r, P91 %9+11s, )<75'1 )8r-1<, /9''9o< /r1<ts11<, Ro25rt "5<so<, _9''5 Ru45, R9++5 "5<2or7, S9-o< /r9--, _1r91 Wæ8r5<s, _1y1 P59t5rs5<, #8r9st91<5 (5'st54 =uu', ¤91<1 *9<4205r7

bb:cj: !4r91< ¤5'16o<t19<5, ?9- W9''91- #1tto<, (5<<9<7 *u<4+v9st, >9's Sv5<+s, %-9'y /5r<9'4, !str94 So<<5, &5r< T8o-1s, !<<5 V9'sø5, Zv5< "1's'5v, P5t5r *1rs5<, P5t5r "r1<4t, !<<5 _1r95 P'ou7, Sv5<4 ¤1<95's5<, #or<5'91 /r1-+ow

bc:jj: "r91< &ræ<45, _59+ "rüs38, #1-9''1 >ør7år4, ?r9sto665r R11st54, =5sp5r &12r939us, *9s5'ott5 ?'9<t, #'1us %0<5r, *o<5 !r5<41', Sv5<4 Sø-o4, =13o2 O. (5<ry, %st5r &'53+<5r, To-1s *175r-1<4 *u<4-5, !<<1 Sør5<s5<, *o<5 !r5<41'

bc:cj: _101 T85o4or1+9,&r50 Ros5<st05r<5, _1rt9< !1711r4 (1<s5<, >9+'1s "ru8<, =u'95 =5u<5, =13o2 O'sso<, _5tt5 V1<7s711r4, =1sp5r S521st91< Stürup, *9<5 (v94205r7 V95r1 #o''1ro, %-9' S1'to


15:00: Anna Kristine Holmberg og Amalie Gabel

15.30: Mathias Tornvig, Hannah Heilman, Laura Guiseppi og Nanna Marie Wibholm
16:00: Lars Arnfred Fynboe, Anna Margrethe Pedersen, Stephanie Bech Madsen, Julie Sophie Koldby, Lulu Refn, Sune Lysdal, Matilde Mørk + Bjørn Friis Thomsen og Stephanie Geneviève Skakkebæk
16:30: Amalie Leth Hornemann, Iben Zorn, Benjamin Saví, Emma Sheridan, Davide Savorani, Kasper Vang, Julie Falk, Simon Rasmussen, Anna Ørberg, Ditte Soria, Sara Willmose, Cilla Leitao, Sanne DasseVille, Sonja Strange
17:00: Veronika Vidø, Thea von der Maase, Benedikte Sander Laursen, Matias Gulvad, Lukas Flygare, Dan Stockholm, Ester Frölich, Marie Raffn, Beatrice J. L. Alexanian, Laurits Nymand Svendsen, Christian Vindelev, Andreas Hjort Bundgaard, Maria Meinild, Maise Vilstup, Margrét Agens Iversen, Agnete Bertram, Marie Melchiorsen, Gilbert Gordan, Michelangelo Miccolis, Morten Knudsen, Sara Sjölin
17:30: Rachel Sitanala, Nina Stener, Mette Rasmussen, Rasmus Myrup, Sara Thomsen, Adele Rannes, Benedicte Aoye, Andreas Bülow Cosmus, Frederik Worm, Louise Jacobs, Klara Ström, Jacob Emdal, Mie Lund Hansen, Ida Scrader, Uffe Isoloto, Michael Mørkholt, Julia Ekström, Owen Amour, Vibe Overgaard, Malte Klagenberg, Frederikke Dalum, Ribka Pattinama Coleman ,Berit Dröse, Kit Carlsen, Jakob Sindballe, Electro Domestico, Ida Øhren, Linda Jasmin Mayer, Dagmar Büchert, Melou Vanggard
18:00: Emilie Morgan, carla fra helles7ed, Jonas Orloff, Erik Pontoppidan, Lauge Kiel, Eva La Cour, Rikke Flensberg, Troels Emig, Jacob Emdal, Natalia Anna Ciepiel, Ditte Marie Frost, Mikkeline Sofie Larsson, David Stjernholm, Amalie Brandt, Julie Born Schwartz, Birgitte Martinsen, Lasse Hieronymus Bo, Balthazar Berling, Wilfred Wagner, Eirik Magnus Slyngstad, Sofia Olsson, Magnus Vind, Anja Oxager, Josefin Nyreen, Toke Lorenzen, Mr. Rice & Peanuts, Viktor-Emil Dupont Billund, Nils Elvebakk Skalegård, Anne Skole Overgaard, Anna Weile Kjær, Michael Boelt Fischer, Nilas Dumstrei, Magnus Hvidtfeldt Andersen, Fabian Wigren, Maarit Mustonen, Sophia M. Seitz-Rasmussen, Kristoffer Ørum
18:30: Filip Vest, Cleo Holm, Anna Walther, Kristina Kvalvik, Anu Ramdas, Peter-Clement Woetmann, Lars Worm, Emma Mae Skotte, Kirsten Astrup, Christian Bang Jensen, Axel Kelpe, Louise Kelpe, Kristian B Johansson, Mia Helmer, Misja Thirslund Krenchel, Camilla Reyman, P, Gro Sarauw, Mette Juul, Emilie Viktoria Kjær, Søren Malthe, Olle Dyrander, Mikael Mundt, Michael Ringda, Frederik Exner, Daniel Mølholt Bülow, Malte Sølvsten Velin, Bibi Alberte Klentz , Cecilie Skov, Lasse Hieronymus Bo, Amalie Smith, Karin Kaster, Ingrid Klintskog, Laila Svensgaard, Hartmut Stockter, Jacob Sikker Remin
19:00: Dalin Waldo, Frederik Albrecht David Haack Monberg, Anna Weber, Sigrid Dyveke Muraour, Mathilde Gram, Isis Meander, Preben Holst, Julie Bitsch, Morten Jacobsen, Lise Borup, Suada Demirovic, Lars-Emil Woetmann, Josefine Struckmann Pedersen, Niels Henrik Egsgaard, Ana Pavlovic, Kristina Reum Olesen, Miriam Vikman, Andreas Führer, Jeanette Hillig, Nanna Lysdahl Søgaard, Ricco Højland Hansen, Morten Skrøder Lund, Anna Weile Kjær, Emma Ramløse, Alice Bier Zandén, Sara Nielsen Bonde, Ida Koefoed Nielsen, Anna Weile Kjær, Maja Qvarnstöm, Peter Voss-Knude, Julie riis Andersen, Lasse Poulsen, Ellinor Forsberg, Josefin Bergman, Julia Selin, Helene Nymann, Mie Vinther Jensen

19:30: Thorbjørn Bechmann, Anna Vibe, Ditte Knus Tønnesen, Maj Hasager, Heidi Hove, Anders Riisgaard Rasmussen, Kim Kilde, Lise Uhrskov, Peter Birkholm, Kim Mejdahl, johan Rosenmunthe, Bettina Camilla Vestergaard, Mette Nisgaard Larsen, Nina Wengel, Ida Lunden, Emil Willumsen + Gustav Holst Kurtzweil, Pernille Moesgaard, Christian Wodstrup Christiansen, Alen Aligrudic, Tonje Terese, Jeppe Ernst, Mira Winding, Fryd Frydendahl, Anna Sofie Klitgård Mathiasen, Miriam Jessica Tolstrup Kramer, Esben Weile Kjær, Sigrid Ejemar, Theis Madsen, August Valentin Schmidt, Anna Hillevi Nordlund, William Reynish, Kristian Nordentoft
20:00: Ida Brockmann, Richard Lundquist, Peter Land, Karoline H. Larsen, Marie Thams, Sonja Lillebæk Christensen, Jens Alex Beck, Tue Sprogø, Anders Bang, Anna Maria Barse, Ena Fog, Mazja Hillestrøm, Nana Rosenørn Holland Bastrup, Lotte Fløe Christensen, Malene Nors Tardrup, Asle Lauvland Pettersen, Jamila Drott, Marie Erdinger Plum, Johan Ebbesen, Jessica Breitholtz Björk, Gisa Pantel, Morten Modin, Christian Ovesen, Andrea Madsen Lindeneg, Amalie Rugård, Kåre Leander Ringling Frang, Peter Springborg, Ide Riis Hansen

20:30: Molly Haslund, Sophie Dupont, Kristina Steinbock, Pär Brunskog, Jette Hye Jin Mortensen, Tanja Nis Hansen, Line Kondrup Meyer, Matvey Slavin, Harry Anderson, Kristina Bengtsson, Kirstine Autzen, Nicolai Oscar Juul, Ida Bøgedal Jørgensen, Berit Nørgaard, Anders Bonnesen, Andreas Rasmussen, Anne Mette Schultz, Sam Derounian, Julie Damkjær, Daniel Peder Askeland, Vagn E Olsson, Lise Nørholm

21:00: Mathias Kryger, Sophie Hjerl, Kevin Malcolm, Jens Henricson, Gabriel Säll, Stine Kvam, Nis Rømer, Gitte Bach, Kristian Byskov, Kristoffer Kjaerskov, Katrine Holmgren, Sofie Hertz, Ellinor Forsberg, Clara Black Starck

21:30: Stense Andrea Lind-Valden, Jette Ellgaard, Jane Jin Kaisen, Guston Sodin Kun, Rune Elkjær Rasmussen, Keith Allan, Tomas Downes, Ragnhild Aamås, Johan Österholm, Jon Paludan, Jacob Nielsen, Linda Bjørnskov, Mikkel Olaf, Ida Arentoft, Kine Ravn, Maria Lenskjold, Toke Flyvholm

22:00: Lina Hashim, Arendse Krabbe, Nanna Lysholt Hansen, Lily Benson, Olof Nimar, Pia Eikaas, Ingela Ihrman, Gillion Grantsaan, Robert Benson, Mille Rude, Rikke Benborg, Simon Grimm, Maria Wæhrens, Maya Peitersen, Christiane Helsted Juul, Diana Lindbjerg
22:30: Adrian Delafontaine, Kim William Catton, Henning Lundkvist, Nils Svenks, Emily Gernild, Astrid Sonne, Fern Thomas, Anne Vilsøe, Zven Balslev, Peter Larsen, Peter Brandt, Anne Marie Ploug, Svend Danielsen, Cornelia Gramkow 
23:00: Brian Frænde, Meik Brüsch, Camilla Nørgård, Kristoffer Raasted, Jesper Fabricius, Liselotte Klint, Claus Ejner, Lone Arendal, Svend Sømod, Jacob O. Henry, Ester Fleckner, Tomas Lagermand Lundme, Anna Sørensen, Lone Arendal
23:30: Maja Theodoraki,Frej Rosenstjerne, Martin Aagaard Hansen, Niklas Bruhn, Julie Jeune, Jacob Olsson, Mette Vangsgaard, Jasper Sebastian Stürup, Line Hvidbjerg Viera Collaro, Emil Salto


Klokken er 12:39, og jeg sidder ned. Bag mig sover min kæreste tungt, og ved siden af mig står en halvtom kop kaffe. Egentlig havde vi snakket om at gå en tur, men det bliver nok ikke aktuelt inden for de næste par timer. Den slags luksus er forbeholdt de lodretstående. Det er mindre end to døgn siden jeg vandrede op og ned ad gaderne i Glasgow, og jeg er sikker på, at mine støvler stadig er fugtige efter mødet med den fremmede asfalt. Klask klask. Lyden bliver nok aldrig helt den samme, som da jeg tog afsted. Trampet er blevet mere selvsikkert, og skridtets ekko afblødes af gamle træpaneler i højloftede rum. En diskret klirren fra hundredvis af vibrerende flasker og knitren af usmagelig Halloween-udsmykning, der danser om ørene på de lokale. På gulvet i min opgang gnækker alle sko - det er ligegyldigt, hvor de har været - knirk knirk knirk. Flere gange har jeg stået med mine lækreste, sortlakerede sko i hånden, og har valgt dem fra på grund af den lyd. Til gengæld tog jeg dem optimistisk med på højskole i det grønne, hvor den eftergivende jordbund alligevel opsluger og drukner alle potentielle udfordrere til den autentiske, landlige svuppen. Dér gik vi i timevis for at få fingre i en livsvigtig flaske vin eller ny deodorant, alt imens vi blev instrueret i den vigtige kunst at vandre i blinde og uden mål for at tvinge vores tanker til at drive. Min kæreste går kun fra A til B, og gerne så hurtigt som muligt.
Klokken er 15:58, og jeg sidder ned. For første gang i timevis lægger jeg mærke til lyset. Efteråret besluttede sig endelig for at træde i karakter og gribe til våben. Natten faldt på med et brag, der stadig runger i de porøse gipsmure. Ruderne dirrer. Computerskærmen blinker dovent tilbage.
Klokken er 22:49, og jeg sidder ned. Jeg kunne stadig teoretisk set nå ned på torvet og købe en pose chips, men et mærkeligt fænomen har endnu engang slået til og taget bo i sengelagnet under mig. En kraftig magnetisk reaktion, der gør det umuligt at flytte sig nogen steder, når man først har berørt det med bagdelen. Ud over min seng ejer jeg tre siddepladser i min lejlighed. En hård stol, en lav stol og en lænestol. Ryglænet på den hårde stol udstøder en ubehagelig, sprød lyd, når man læner lig tilbage i den, men den er alligevel mit foretrukne valg, når jeg skal koncentrere mig om noget. Den er bestemt ikke magnetisk. Stolen er primært lavet af plastik, og på papkassen, den kom i, frarådede producenten, at man brugte den som trædeskammel. Sidste gang jeg forbrød mig mod anvisningerne, ødelagde jeg min brandalarm. BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP BIP. Skolens nye, tredimensionelle printer laver en lignende lyd, når den bygger op – bare mere afdæmpet. Bip bip bip bip bip bip bip bip bip. Hver gang den afslutter et afsnit, fejrer den det med en lille bilhorns-fanfare, der er naturtro nok, til at jeg vender hovedet væk fra min skærm. En lang, uafbrudt, klæbrig, smeltet streg, der hviner frem og tilbage over en keramisk plade. Maskinen kører næsten uafbrudt. Uendeligt langsomt aflejres lag på lag af fluorescerende sediment i en konstellation, der minder om sommer ved Møns klint. Efter et par timer bliver mønstret uudholdeligt.
Klokken er 23:33, og jeg sidder ned. Udenfor marcherer natten af sted i et alt for hurtigt tempo. Én, to, tre – hold takten – fire! Jeg har ikke flyttet mig ud af stedet siden 22:49, har ikke rettet på puderne bag mig. Jeg prøver at lade tankerne vandre for at få materiale til endnu et afsnit, men det tidligere omtalte magnetfelt lader til at have en forstyrrende effekt på mine hjernebølger. Mens jeg har siddet her, er min krop begyndt at synkronisere sig med de fremmede signaler, og lagnets sløve hjerterytme gør mig søvnig. Hvis jeg strækker mig helt ud, kan jeg lige akkurat nå kontakten til min læselampe uden at løfte røven det mindste. Min rygsøjle klikker en enkelt gang for oven og to gange for neden. I koldt vejr eller efter mange timers arbejde med mus, kan jeg få mit håndled til at knase. Klask, der røg det ene øjenlåg, klask, der røg det andet. Og den sidste sammenhængende tanke laver rullefald ud af mit hoved.






Walking down,
Vandre ned,
Cerdded i lawr,
డౌన్ వాకింగ్,
Одење надолу,  
Naglalakad,   
ការដើរចុះ   kar daer choh,
Спускаясь,
Marŝante,
Ambulans,
Алхаж,
Caminant per,
გასეირნება,
gaseirneba ,
E haere ki raro,
Ag siúl síos,
-Eje ije ala,
Scendendo,
Κατεβαίνοντας,
Katevaínontas ,
Gehen hinunter,
Kävely alas,
Loop,
Ոտքով երկար քայլելուց հետո ցած,
Votk’ov yerkar k’ayleluts’ heto ts’ats,
Разхождайки се,
Razkhozhdaĭki se ,
Jalutades,
Vandra ned,
Paglakaw sa,
Đi bộ xuống,





A:        Just know that,
            I’m looking down
            On you
                        Smiling.

B:         I gonna put all my fears into you

A:        I keep having this dream    
            I’m pushin’ you on the swing

B:         the dreams are not so bad

A:         But what happens when karma
            Turn rigth around and bites you?

B:         I am gonna make all of your nigthmares come true.

A:         I didn’t feel a thing, so baby don’t feel no pain.



B:         Do you think they’ll like the song?

A:        You keep screaming, you don’t want me to sing
            I am writing a song, this song ain’t gonna write itself

            And I’m singing....


B:         Is it just waste of time?

A:         I look up, it’s just me standing in the mirror
            What happens when I become the main source of your pain?
            They’re screaming so loud, I take one last look at the crowd
            Supposed to be on crahes and burns to ashes

B:         The king was in the garden
            Who bore me
            Says the astronauts will bring it home
            I am old enough to know better
            I am in a basket, crossed a double yellow line
            Painting pictures for the childrens holiday 
            I won’t let anyone dirty get through

A:         Just smile back...

B:         Hush baby
            Cry baby cry
            Baby, don’t you cry
            You will allways be baby to me
            So cry baby cry
            I am gonna keep baby cosy and warm
            Baby don’t you cry
            I am gonna keep you rigth here under my wing
            Hush now baby

A:         It’s my life

            Yeah....






Your father’s gone a-hunting – what about it daddy cool? Daddy kicks the fenders, our car’s older than yours. Mama said she didn’t care - I don’t want to see my mamma cry. You’re in daddy’s arms, don’t weep, she’s got her father’s eyes. Mamma who bore me; daddy’s little girl ain’t a girl no more. Racin’ with the risin’ tide to my father’s door. Hi, dad, I’m calling you from jail (my father ran the prison). Oh mom, the dreams are not so bad - father’s waiting ‘round the corner. Dad liked the girl, mamma’s little baby loves clambake too. Pilgrim father sailed away, mom says the astronauts will bring it home.
Mom’s just a throw-back to the sixties generation. Bein’ a dad isn’t so bad except you gotta feed ‘em. I want my unborn son to be like my daddy, your father’s favorite son walks in whistling Casey Jones. And your mamma’s good lookin’, dad I hate to tell ya; mamma is in a basket, crossed a double yellow line.
Tell your brother, your sister and your mamma too; she gets it from her mamma, my hands fit dad’s old tools. I gotta live by mom’s rules, mamma’s little man and me, Ray’s dad’s Cadillac - ma, ma, ma, ma, come see. Please daddy don’t get drunk this Christmas, bet your mamma’s gonna make it right. Where the hell’s my father? Dad, dad, dad, dad, look at me.
In the light of your mom’s front room I’m a thoughtless beast. My daddy’s got a gun - your mamma won’t like me. Well I don’t wanna be a sailor mamma, I don’t wanna fly. I’m Muzorewi’s daughter. Cry baby cry.








Talking virginia

As a pry dry icky place or more the drooling nosy friend
Is it some one that fucks every body over
an easy person

What is he/she

Is feminism about women's rights or about equal rights?
In the beginning it was about women wanting to have the same opportunities as men but what is it now?

Do they all wear red sucks?

It is not good when evan women are tired of listening to women talking about women.

Is it that they believe in soft values!

That what women have done for centuries, was a “non profit” work for the man!

Is it that we deem maskulen values as more valuable?

Should it be the same for everybody?

kids don’t need dads

what good did daddy ever do

Mom’s should be like dad’s, work a lot and be busy

Women rule the world

Men are a bunch of weaklings

they can’t work and make the family go around.


positive discrimination, is always negative towards someone.




























Ingen smerter, ingen kløe.
Problemer i jelchew, det blev nemmere at... Ja ved ikke, hvornår jeg gift. Men ja? Og til hvem?

Ja, der er god. Og her er god. Vigtigt-enig. Tage, hvad der er godt, uden kunstige tegn velvære at god hvor vi er her og nu.

Jeg går på arbejde på cykel, 45 minutter af livlig Lynx, en masse op ad bakke. Office junior arkitekt Katherine træder med røde ansigt og tung vejrtrækning. Sveden i hemmelighed et sted under jakken.

Fem af os derhjemme, og de næste seks. 11. Ikke tælle hundene. Og vi ved præcis, hvor at købe toiletpapir så billig og munter.

Byplanlægger og jeg ved ikke, hvordan at tegne noder, og gøre dette med deprimerende frekvens. Og Office badeværelse mange bitre tårer Vidal.

Også kalder en junior arkitekt Katerina Tagdækker, der ikke forstår tysk og hendes kaste op.

Og kedelig og længe og ingen af os sætter ikke pris på, selvfølgelig.

Ja, alle genier, og værdig til mere-Sælg juletræ, være en stjerne af fjernsyn og indsamle stadioner, til foredrag om hvor slemt bygge, får prisen for fred og leve for evigt.

Om aftenen åbner døren til den mest vidunderlige mand, der elsker yngre arkitekt Catherine i nogen form. Og elsker alle. Og bare god.

Ja, der er ost og gourmet-pølser. At man ikke spiser, prihlopnuv af flere lag morgen sandwich. Og førende arkitekter for pedalât i højen, gløder med en bolle i din rygsæk.

Ikke "der" godt. Inde i bør brønden være.
















How to Get Disqualified:
The most common ways.



“Aktive ben i vending”. Both hands must touch simultaneously. Hands may NOT pull beyond the HIP line. 3 hurtige fløjt og sænkning af tyvstartstov.
No zippers.
Both the scissors and dolphin kicks are illegal. Uanset hvilken legemsdel der har berørt væggen. Swimsuits for men may not extend above the navel. Og så må svømmerne for fremtiden kun være iført én dragt.
Breast or fly MUST be swum. They do NOT have to be on the same level.
They can be separated, but they have to stay that way.
Yelling is fine, touching is not.






Udvalgte nedslag










Port
Jeg tilmeldte mig svømmelære uddannelsen
Mest fordi jeg ikke kunne lide vand
Den gang forlod jeg mig på held
Øjne, hænder, krop under vand
Når jeg er i vandet, skal jeg holde vejeret. Det er forståeligt nok. Man ånder best over vandet. Man kommer til at hoste når man forsøger at trække vejeret nede i vandet.
Mine oplysninger kan får hos Carsten
Hvis man skriver til ham
En gang
Måske får man svar
Når mailen går rent ind . Man ser sig ikke tilbage . Man har tabt , når man mærker det, ved siden af . Ellers går bilen i stå.   
Jeg er alle svar
Jeg tror dig ikke
Jeg vil det andet
Jeg husker det nok
Derefter finder man vinderen, så har ingen taget træet. Kniven falder altid ned , så man skal samle den op. Hvis den ikke flyver lige, bliver man til en egern kat.











Porcelæn

Jeg har taget en pille
Mest for placepo efektens skyld
Den tørrer dine slimhiner ind
Øjne, hals og skedevægge

Når man skal støbe porcelæn, skal man først tage en ad de store spande med flydende porcelæn i og rører det op til det er jævnt med en rørermaskine. Det er ligesom en el-pisker bare mere håndværker-/industriagtig. Man må ikke ramme bunden i spanden for så kommer der plastik i blaningen. Man kan evt. Bruge en ske til at få det nederste med.

Mine overvejelser gik på skønheden
Hvis han havde gjort mig gravid ville jeg få et meget smukt barn
En halvmulat.
Måske en lille pige med krusede hår

Når porcelænen er jævn tager man den op i en kande. Man kan støbe på 2 måder. Man kan hælde den flydende masse ud på en gibsflade og ryste fladen indtil det for den tykkelse man gerne vil have og derefter, når det er tørt kan man ligge det ned i formen, ved at smøre det med lidt flydende porcelæn. Ellers kan man hælde det i formen med en ske ved at lave en aftegning rundt om det felt man skal støbe og derefter udfylde det.   

Jeg ved ikke hvad han hedder
Jeg fortalte ham at han var smuk
Jeg var voldsom og komanderende
Jeg smuttede næste morgen, jeg havde en aftale kl 10

Derefter skærer man kanterne til med en akrylkniv, så ikke man ridser gibsformen. Kniven skal værer våd, så man undgår at kanten bliver flåset. Hvis der kommer små spækker i kanten, bliver det til rævner når porcelænet brændes.











Med en knasende, sprød lyd knuses kanden mod fliserne. Der er et svagt ekko af mark og engfugle, da indholdet forlader sin container. Det er hvidt mod hvidt; hvidt lys, hvide vægge, hvide fliser, hvide skår, hvidt blod, der flyder gennem luften et par centimeter over gulvet, før det endeligt klasker sammen og svinder ind. Hurtige bevægelser i nærheden danner krusninger på overfladen, men ikke mere end det. Langsomt daler porcelænet til rette omkring den slagne, falder som dun, uendeligt langsomt, og drysser kunstigt sne omkring sig for at fuldende scenen. Et lille nisselandskab, en verden i sig selv. Isoleret og tavst. Ikke en sjæl at se. Verden er pakket ind i vat og filt og skyr de små, hvide dråber som andefjer. De preller af, bliver afvist, triller videre. Blinker et stille sos mod verden udenfor, når det skarpe, hysteriske lys strejfer de bløde rygge. Små kugler på et næsten uendeligt køkkengulv. De er de sidste, der lægger sig til rette. Modet er opbrugt, de kan ikke længere bevæge sig.









Derimod smiler farverne i rummet indtil tilværelsen fortæller dig alle de teknikker eller våde oplevelser, som omgiver os.
Foruden tonerne, krudtkanonen griber projektet hele armen, gang på gang også ugen.
Kande byder på et fem mand usete genhør om fordømmelse af 8 særdeles skrappe fristelser, af ildsjæle sammen.

Dommerne resten af måneden samarbejder på billeder og har i hver bud stole til alle ind på en chance.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar